СХВАЛЕНО

педрадою ЗДО No4 «Вогник»

протокол No 01 від 31.08.2021р.                                                                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ директора ЗДО No 4 «Вогник»

Нетішинської міської ради

від 01.09.2021р. No143.

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

закладу дошкільної освіти No 4 «Вогник» Нетішинської міської ради

І. Загальні положення

1.1.Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі − Положення) у закладі

дошкільної освіти No 4 «Вогник» Нетішинської міської ради (далі – ЗДО) розроблено відповідно

до вимог статей 26, 40, 41, 62, 67 Закону України «Про освіту», статей 20, 23 Закону України

«Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту

дошкільної освіти) нова редакція, наказу Державної служби якості освіти України від

30.11.2020 No 01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування

внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти», Статуту закладу

та інших нормативних документів.

1.2 Положення регламентує зміст і порядок забезпечення якості освіти в ЗДО, затверджується

керівником за попереднім схваленням педагогічної ради, яка має право вносити в нього зміни

та доповнення.

1.3 Положення поширюється на всіх співробітників закладу дошкільної освіти, які здійснюють

професійну діяльність у відповідності до трудових договорів, зокрема, і на працівників, які

працюють за сумісництвом.

1.4 Термін дії даного Положення - Положення діє до затвердження нового.

1.5 Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносяться директором

закладу дошкільної освіти за згодою педагогічної ради.

1.6 Компоненти внутрішньої системи якості освіти ЗДО

 стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти;

 оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних

працівників;

 оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних

працівників закладу освіти;

 забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;

 забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;

 створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та

розумного пристосування (у разі потреби);

 система та механізми забезпечення академічної доброчесності.

1.7 Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за

напрямами:

 «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»,

 «Здобувачі освіти Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею

життєвого соціального досвіду»,

 «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти»,

 «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти».

ІІ. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти

2.1 Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі — Політика)

визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.

2.2 Мета Політики ВСЗЯО: гарантування якості дошкільної освіти здобувачів та формування

довіри суспільства до закладу дошкільної освіти.

2.3 Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в ЗДО базується на таких принципах:

 Орієнтація на замовника (батьків або законних представників дітей), завоювання їхньої

довіри.

 Єдність призначеності та напрямків розвитку ЗДО і створення умов для задіяння усіх

працівників до досягнення цілей ЗДО у сфері якості (інформування працівників про місію

ЗДО, бачення, стратегію, політики та процеси; створення та підтримання спеціальних

цінностей, справедливості та етичних моделей поведінки; формування культури довіри та

чесності; заохочення до зобов'язання щодо якості в масштабі всього ЗДО тощо).

 Взаємопов’язаність процесів діяльності ЗДО, які функціонують як цілісна система.

 Зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності

батьків або законних представників дітей; підвищення здатності прогнозувати внутрішні та

зовнішні ризики й можливості, а також реагувати на них.

 Прийняття рішень на підставі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків

та можливих непередбачених наслідків.

 Керування стосунками зі всіма зацікавленими сторонами для оптимізації їхнього впливу на

дієвість ЗДО.

2.4 Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в ЗДО орієнтована на:

 партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;

 недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

 прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО;

 сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;

 справедливе та об'єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

 створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових

якостей;

 забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.

2.5 Заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:

 здобувачі освіти, їх батьки або законні представники дитини;

 працівники закладу дошкільної освіти;

 органи, що здійснюють управління у сфері освіти;

 громадськість.

ІІІ. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та

освітньої діяльності

3.1. Процедурами ВСЗЯО є самооцінювання освітніх та управлінських процесів, внутрішній

контроль та внутрішній моніторинг якості освіти.

3.2. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх та управлінських процесів є

директор ЗДО. Вивчення та оцінювання внутрішньої системи за певним напрямом забезпечує

робоча група, створена наказом директора.

3.3. В закладі дошкільної освіти здійснюється щорічне за певними напрямами освітньої

діяльності та періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням керівника

закладу дошкільної освіти.

3.4. Самооцінювання здійснюється відповідно до Моделі:

1 рік створення внутрішньої системи забезпечення освіти - комплексне самооцінювання

за 4 напрямами;

2 рік - самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»;

3 рік - самооцінювання за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного

розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду»;

4 рік - самооцінювання за напрямом «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу

дошкільної освіти»;

5 рік - самооцінювання за напрямом «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти»;

6 рік - комплексне самооцінювання за 4 напрямами.

3.5. У закладі дошкільної освіти використовуються Орієнтовні критерії та індикатори для

самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО (далі - ОКІ), визначеними МР-ДСЯО,

( Додаток 1 до Положення).

3.6. Самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів відбувається з використанням

рівнів: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий

(низький):

 перший (високий) - 4 бали у всіх випадках описаних вербально, або від 3,61 до 4,0 балів при

математичному обрахунку;

 другий (достатній) - 3 бали, спостерігається у більшості випадків, описаних вербально, або

від 2,66 до 3,60 балів при математичному обрахунку;

 третій (вимагає покращення) - 2 бали, спостерігається у поодиноких випадках або від 1,66 до

2,65 балів при математичному обрахунку;

 четвертий (низький) - 1 бал, випадки не спостерігаються / норма законодавства не

дотримується або від 1,0 до 1,65 балів при математичному обрахунку.

3.7 Методами збору інформації є: опитування учасників освітнього процесу (анкетування,

індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження); спостереження (за освітнім

середовищем, організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять); вивчення

документації ЗДО.

3.8. Алгоритм проведення самооцінювання:

 збір та аналіз інформації, отриманої під час спостереження та вивчення документації;

 узагальнення отриманих даних;

 співставлення інформації з Орієнтовними рівнями якості освітніх та управлінських

процесів для самооцінювання закладу дошкільної освіти (Додаток 1);

 узагальнення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів в таблиці

( Додаток 2);

 обговорення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів на засіданні

педагогічної ради з метою визначення шляхів удосконалення освітніх та управлінських

процесів, розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, Стратегії розвитку

ЗДО , плану роботи на наступний навчальний рік, внесення змін та прийняття управлінських

рішень;

 оприлюднення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО.

3.9. Внутрішній контроль дає змогу оцінювати виконання плану роботи на навчальний рік та

літній період, дієвість внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

3.10 Процедури внутрішнього контролю у закладі дошкільної освіти визначаються логічним та

доцільним поєднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та

змісту.

3.11. Результати процедури внутрішнього контролю узагальнюються та оприлюднюються у

формі:

 аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;

 звіту керівника на загальних зборах( конференції) колективу;

 проблемного аналізу — комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу

дошкільної освіти — у Програмі розвитку;

 аналізу підсумків діяльності ЗДО за навчальний рік та літній період — щорічне

самооцінювання — у Плані роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній

період.

3.12. Внутрішній моніторинг проводиться з метою виявлення та відстеження якості освіти в

закладі дошкільної освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої

діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.

3.13.Механізм підготовки та проведення внутрішнього моніторингу визначається у Порядку

проведення моніторингу якості освіти , затвердженого наказом МОН України від 16.01.2020

року No 54.

3.14. Внутрішній моніторинг здійснюється відповідно до Програми, розробленої робочою

групою та затвердженої керівником закладу дошкільної освіти.

3.15.Результати внутрішнього моніторингу узагальнюються у звіті, обговорюються на засіданні

педагогічної ради, оприлюднюються на веб-сайті ЗДО No4 (http://www.vognuk.kl.com.ua)

3.16.План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період є програмою

реалізації процедур ВСЗЯО.

3.17.Документи, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО.

 Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти;

 План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період;

 План роботи педагогів з організації освітнього процесу;

 Протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу;

 Накази керівника закладу дошкільної освіти.

ІV. Організаційно-функціональна структура

внутрішньої системи забезпечення якості освіти

4.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО — це суб’єкти, які здійснюють або

включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: директор,

вихователь-методист, робочі групи, педагогічна рада.

4.1.1 Директор ЗДО:

 формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкільної

освіти і додатків до них, презентує їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення

педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання;

 готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у закладі дошкільної освіти,

 організовує проведення у закладі дошкільної освіти контрольно-оцінних процедур;

 забезпечує умови для підготовки педагогів ЗДО, батьків або інших законних представників

дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

 ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів,

отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.

4.1.2 Вихователь-методист ЗДО:

 організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), зберігання

та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні закладу дошкільної освіти;

 формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти;

 надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна рада,

загальні збори колективу тощо).

4.1.3. Робочі групи (творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу):

 забезпечують вивчення та оцінювання ВСЗЯО за певним напрямом;

 беруть участь в експертизі динаміки розвитку здобувачів дошкільної освіти та рівня

професійної компетентності педагогів ЗДО;

 формують пропозиції з вироблення управлінських рішень за результатами самооцінювання

ВСЗЯО.

4.1.4.Педагогічна рада:

 розглядає, оцінює основні напрями діяльності закладу дошкільної освіти;

 оцінює динаміку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі

самооцінювання;

 ухвалює рішення щодо питань функціонування закладу дошкільної освіти, оновлення змісту

освіти в зв’язку з появою нових стандартів освіти;

 розглядає питання підвищення рівня професійних компетентностей педагогів;

 затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та

механізми забезпечення академічної доброчесності.

V. Механізми та процеси оцінювання розвитку здобувачів дошкільної освіти

5.1. Моніторинг індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти дає змогу визначити

рівень їх компетентності відповідно до змісту освітніх напрямів Базового компонента

дошкільної освіти.

5.2. Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти визначеніБазовим

компонентом дошкільної освіти, в комплексній (их) програмі(ах), за якою(ими) організовано

освітній процес у ЗДО (ст. 23 Закону України «Про дошкільну освіту»).

5.3. Методику моніторингу досягнень здобувачів дошкільної освіти — затверджує педагогічна

рада. Узагальнені результати зберігаються в групах і методичному кабінеті відповідно до

вікової категорії здобувачів освіти.

5.4. Періодичність проведення моніторингу — два рази у рік:

 на початку навчального року (жовтень) — проводиться з метою виявлення рівня розвитку

дітей і коригування освітнього процесу за освітніми напрямами з тими дітьми, які можуть

успішно освоювати освітню програму, але потребують індивідуальної роботи;

 у кінці навчального року (квітень — травень) — з метою порівняльного аналізу результатів

на початок і кінець року.

 Можливе додаткове обстеження (в січні) особливостей динаміки розвитку дитини.

5.5. Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, є основою для

ухвалення управлінських рішень щодо корекції та підвищення ефективності освітнього

процесу.

5.6. Моніторинг проводять вихователі, музичний керівник, інструктор з фізичного виховання,

вчитель-логопед. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і

якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров’я здійснює

медичний персонал закладу. За потребою діагностичні процедури може проводити вихователь-

методист закладу дошкільної освіти.

5.7. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності

педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину динаміки розвитку

кожного вихованця, оцінюють якість надання освітніх послуг в кожній віковій групі загалом.

Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії.

5.8. Вихователь-методист на основі висновків педагогів формує аналітичну довідку, в якій

визначає причини недостатньо високого рівня освоєння програмного матеріалу за освітніми

напрямами; формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий

навчальний рік.

5.9. Аналітична довідка за результатами Моніторингу є структурним компонентом

підсумкового аналізу діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік, обговорюється на

засіданні педагогічної ради та є підставою для визначення річних завдань діяльності на новий

навчальний рік.

VІ. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності

педагогічних працівників

6.1. Критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу

дошкільної освіти є:

 Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість

організації освітнього процесу.

 Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних

працівників.

 Налагодження співпраці з батьками, працівниками закладу дошкільної освіти.

 Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти.

6.2. Оцінювання професійної діяльності педагогів відбувається під час атестації.

6.3. Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на

всебічне та комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності.

6.4. Відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється

система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання професійних компетентностей та

діяльності педагогічних працівників, яка передбачає вивчення практичного досвіду роботи,

розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз

результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації.

6.5. З метою об’єктивної атестації здійснюється всебічний аналіз освітнього процесу,

проводиться вивчення думки батьків та колег педагога, який атестується.

6.6. Педагогічні працівники, які проходять атестацію, здійснюють самоаналіз професійної

діяльності, професійного розвитку та підвищення кваліфікації та звітують на педагогічній раді.

6.7.Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до

Положення про атестацію педагогічних працівників.

6.8.Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є

підсумки атестації.

VІІ. Оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності

керівних працівників ЗДО

7.1 Система управління закладом дошкільної освіти складається з функцій (аналізування –

інформаційно-аналітична, мотиваційно-цільова; планування – планово-прогностична;

організаційна - координувально-виконавська; контрольна – оцінювально-діагностична;

регулювальна – регулювально-корекційна), які взаємопов’язані та передбачають основні

наскрізні процеси.

7.2. Критеріями якості наскрізних процесів управління є:

7.2.1 Сформована Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти, яка відповідає особливостям

та умовам діяльності закладу

7.2.2 Визначеність системи планування та організації діяльності ЗДО. Наявність плану роботи

на навчальний рік та літній період

7.2.3 Ефективна кадрова політика та забезпечення можливості для професійного розвитку

педагогічних працівників.

7.2.4.Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

7.2.5 Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людиноцентризму, прийняття

управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії

закладу дошкільної освіти з місцевою громадою

7.3 Процедури оцінювання професійної діяльності директора закладу дошкільної освіти

здійснюються під час атестації та щорічного звітування перед педагогічним колективом та

громадськістю про діяльність закладу дошкільної освіти.

VІІІ. Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

8.1. Для якісної організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти забезпечуються

необхідні умови: матеріально-технічні, навчально-методичні; психолого-педагогічні, медико-

соціальні та інклюзивної освіти ( запропоновані в ОКІ)

8.1.1. Матеріально-технічні умови. Відповідність будівлі, приміщень та території вимогам

щодо безпечності, доступності, комфортності та оснащеності; дотримання вимог охорони

праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних

ситуацій.

8.1.2. Навчально-методичні умови. Створення освітнього простору групових приміщень та

інших основних приміщень, який забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та

мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетентності. Освітній

простір є безпечним, доступним, комфортним.

8.1.3. Психолого-педагогічні умови. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких

форм насильства та дискримінації, в якому спрямована робота з надання психологічної

підтримки учасникам освітнього процесу та організації ефективної співпраці з працівниками з

питань підтримки психологічного комфорту у закладі та забезпечення емоційного

благополуччя здобувачів дошкільної освіти.

8.1.4. Медико-соціальні умови. Забезпечення ефективного механізму медичного

обслуговування здобувачів дошкільної освіти; організації системи роботи з фізичного розвитку

та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти; якісного харчування здобувачів

дошкільної освіти.

8.1.5. Умови інклюзивної освіти. Створення освітнього середовища, в якому реалізуються права

дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальну адаптацію та підготовку до

отримання наступного рівня освіти.

8.2. Критерії комплексного самооцінювання наявності необхідних умов для якісної організації

освітнього процесу визначено в Додатку 1.

ІХ. Забезпечення наявності інформаційних систем

для ефективного управління закладом освіти

9.1. Наявність та сформованість інформаційних систем для ефективного управління закладом

дошкільної освіти.

9.2. Наявність технічного обладнання, програмного забезпечення, системи електронного

документообігу, веб-сайту ЗДО:

електронна пошта – dnz4_vognuk@ukr.net

офіційний веб-сайт закладу – http://www.vognuk.kl.com.ua

На офіційному сайті розміщено інформацію, якої вимагає стаття 30 Закону України «Про

освіту»:

 статут закладу освіти;

 ліцензія на провадження освітньої діяльності;

 структура та органи управління закладу освіти;

 кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

 освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що

передбачені відповідною освітньою програмою;

 територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником;

 мова (мови) освітнього процесу;

 результати моніторингу якості освіти;

 річний звіт про діяльність закладу освіти;

 правила прийому до закладу освіти;

 умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

 інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу

законодавства.

9.3. Наявність бази даних про вихованців та працівників закладу дошкільної освіти.

9.4. Наявність загальнодоступних інформаційних ресурсів (інформаційні стенди, сторінки у

соціальних мережах).

9.5. Зміст інформації про діяльність є відповідним вимогам законодавства. Інформація

регулярно поповнюється й вчасно оновлюється.

Х. Створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального

дизайну та розумного пристосування

10.1. В закладі дошкільної освіти забезпечується реалізація прав усіх дітей на освіту, фізичну,

психологічну та соціальну безпеку, комфортні умови розвитку, виховання та навчання.

Приміщення та територію закладу дошкільної освіти облаштовано з урахуванням

принципів універсального дизайну та розумного пристосування.

10.2. Умови, що забезпечують інклюзивне освітнє середовище в ЗДО:

 моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації до освітнього середовища;

 робота команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми

потребами;

 розробка індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми потребами;

 забезпечення корекційної спрямованості освітнього процесу, використання методик та

технологій роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

 облаштування та використання ресурсної кімнати;

 проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять із здобувачами

дошкільної освіти;

 взаємодія із батьками дітей з особливими освітніми потребами, співпраця з фахівцями ІРЦ.

ХІ. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності

11.1. Педагогічні працівники дотримуються вимог академічної доброчесності:

 посилаються на джерела інформації, якщо використано сторонні ідеї, розробки, твердження,

відомості;

 виконують норми законодавства про авторське право й суміжні права;

 надають достовірну інформацію про методики й результати досліджень, джерела

використаної інформації, власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

 об’єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти дітей.

11.2. Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності:

 обман — неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи

організації освітнього процесу —

 академічний плагіат — представлення результатів наукової діяльності інших осіб як

результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення

авторства;

 самоплагіат — представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як нових;

 фабрикація — вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі;

 фальсифікація — зміна чи модифікація інформації, яка стосується освітнього процесу;

 списування — використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації, крім

дозволених;

 хабарництво — надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ

чи пропозиція щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі;

 необ’єктивне оцінювання — свідоме завищення або заниження оцінки результатів освітнього

процесу..

11.3. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчесності,

яка встановлена Законом України «Про освіту»:

 позбавляються педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

 отримують відмову у присвоєнні педагогічних звань та категорій;

 втрачають право працювати у деяких закладах або займати деякі посади.